domingo, 27 de marzo de 2011

ORTEGA CANO, VALENCIA, PASTILLAS E BACALLAU... PERO NON AO PIL PIL

Ortega mirou, cansado o seu reloxo Casio negro (que tiña para traballar na finca de seus pais) que marcaba as dez da mañán. Era hora de voltar para a casa. Atrás quedara toda unha noite de festa, a primeira de moitas que quedaban por diante nesa filosofía de desfrute que era a Ruta Destroy, máis coñecida como Ruta do Bacallau, “unha evasión hacia a liberdade sen concesión”, “sen prhibición nin límite”. Como os seus practicantes dicían, “…ata o amencer e máis alá…”
Eran os oitenta, época de ombreiras e peinados imposibles, de teclados horteras, de Almodóvar con pendientes ata os pés, de drogas por e para o sexo, de desinhibición, de despertar pseudoartístico. Eso nunha parte do país, claro, en outras como Galicia, o caldo seguía mandando á par do canallismo de Vigo, do literaturismo coruñés e do militarismo político de Compostela. No Mediterráneo, en Valencia, arrasaba o bacallau, non o peixe, a movida nocturna e diaria. Lembrades a Chimo Bayo ou a Paco Pil? Voilá! Pero non era só eso eh!


O Venres seguinte, Ortega Cano, Isma, Flipe, Charlie e O Rulas saíron desde Torrevieja hacia a Ruta naquel Renault Cinco Copa Turbo que máis que un coche era unha mini nave espacial. Ortega non traballaba, vivía de seus pais (que tiñan unha finca con gando etiqueta negra), Isma era carniceiro nun Spar (o súper de moda), Flipe curraba limpiando nun museo, Charlie era o socorrista nunha piscina municipal e O Rulas pasaba pastillas nas saídas dos instis. Abandoaban a monotonía de entre-semana para entregarse en corpo e alma ao ocio da fin de semana. Chegaron a Valencia sobre as dez da noite e comezaron a beber cervexas en diferentes bares, uns de vellos, outros nos que xa se vía xente coa que se compartiría toda a noite, ou mellor dito, todo o finde. Era o inicio light duns mozos que buscaban a evasión. Á unha da mañá entraron cos petos cheos en Barraca, disco precursora da Ruta Destroy. Dentro soaba Kraftwerk, Ultravox e Vicius Pink e os primeiros pasos de baile mecánico deixábanse ver. Flipe, o máis desfasado, berraba un “¡Arriba Torreviejaaaaaaaaaaaaa!” e todos saltaban emocionados dirixíndose hacia a barra para pedir as primeiras copas. Entre sons alemáns e luces que guiaban almas, os cinco comezaron a suar as camisetas e a deixarse levar pola rápida inxesta de alcool. “¡Que desfaseeeeeeeeeee!”, “¡Llevo toda la semana esperando para oir esto!”, “¡Me cago en dioooooooooossss!”, “¡Mira que bragas lleva la rubia!”, “¡Yo, hoy, me cago por mi!” ou “¡Hay que ponerse hasta las cejas!” eran frases que se escoitaban cada pouco. Veña baile, veña camisetas pingando, veña cubatas e veña risas por todo. Á media hora, viaxe aos baños para irlle dando á Mescalina, que os excitaba e os estimulaba para moverse ao ritmo desa música frenética. Ao sair do baño, Ortega Cano adicáballe un piropo animal a unha morena catalana que bailaba en suxeitador, “¡Oink!” e a escarallarse de risa cos demáis. Avanzaban uns metros e Isma tocáballe unha cacha a outra e dicía “¡Esos muslos no los hay en el súper!”. Máis risas. E tortazo tipo bistec. Era igual, todo valía. No centro da pista movían os brazos como se fosen muiños nun alarde de motricidade. A Ortega gustáballe, ademáis chascar os dedos coma Tennesse nos videoclips. Desde que o facía non tardaba en arrimarlle a cebola a algunha que houbera por alí e ela seguíalle o xogo movendo o cú como unha maraca que provocaba o quecemento dos cinco, aínda que foi só Ortega, claro, o que comezou a mazar coa señorita. Logo de intercambiar unhas cantas palabras e de uns chupitos na barra, foron aos baños a intercambiar fluídos e a poñer os baixos dos pantalóns cheos de mexos. O Rulas que o vira irse, seguiuno e facíalle ritmos na porta mentres se anticipaba cuns cánticos a un éxito posterior, “Daaale, daaaale-don, daaale…” Ortega acabou a faena e volta á pista beber máis copas e a menearse sen sentido. Faltaba Isma que discutía cunha chavala encima dunha gogotera. Charlie pasaba de todo, só miraba para os lados e movía a cabeza arriba e abaixo, desaparecía dentro de si mesmo nun exercicio de introspección único. Cada un á súa historia ata que se reuniron no punto central da pista, onde lles encantaba estar porque é onde se cocía todo, e entre o alto volume puxéronse dacordo para cambiar de discoteca.


Era o turno de Chocolate , un lugar cunha aposta musical máis radical e vibrante. Durante o traxecto en coche, outra viaxe máis de Mescalina e para dentro. Estaba abarrotada. Centos de persoas bailando sen parar, o dj meténdose un tiro sobre un vinilo, rapazas medio en pelotas rozando a palometa contra o xeonllo de morenos descamisados, morenos descamisados que lambían o pescozo de tías que lles agarraban os paquetes… Máis baile, moito máis baile e PUM, PUM, PUM, PUM. Os latexos ao ritmo dos graves dos altavoces, a caluga sufrindo movementos violentos e Charlie nunha esquina bailándolle á parede. Os outros catro, cos vasos nas mans, tarareaban as cancións mentres unhas alemás se lles acercaron a tontear nun castelán rudimentario, italianizado e arxentinizado, “¡Ciao guapos! ¿camo estás?” / “Eh… nosotros bien ¿y vosotras?” / “¡Chévere! Jajajajaja” / “¿Quereis tomar algo y luego…? Jajaja” / “Jajajajajajajajaja (sen entender nin gota) Sí, sí, sí, jajajajajajajaja”. Ao pouco estaban tocándose todo o que se pode tocar, con dúas ducias de cubatas sobre a barra que, por suposto, pagaran os pardillos.


Pouco tempo despois saíron do local coas titis rumbo á Spook Factory, unha disco máis psicodélica e excéntrica onde a todas horas soaban Front 242 e onde a música industrial se apoderaba dos corpos. Aquí, non había presión social e o libertinaxe era a nota dominante. Segundo chegaron, o primeiro que fixeron foi unha visita ao baño para catar o speed que horas antes se encargaran de mercar as xermanas. Enseguida notaron o subidón, sobre todo Ortega Cano, que estaba con Claudia pechado nun dos mexadeiros e que esnifou mentres a outra lle chupaba a verga. Correuse mentres se metía o tiro. Xuntáronse de novo na barra onde pediron varias rondas de lingotazos de vodka. O toque ruso deulles un punto que os animou a bailar como se estivesen tolos ao ritmo daquel psiquiátrico techno. As percusións acelerábanlles os corazóns e impulsábaos a lamberse a pel. Cada un coa súa… e Charlie pegado á cabina do dj cos brazos levantados abrindo a boca e botando a cabeza para atrás. Non había momento máis feliz para eles, aquello era o paraíso. Decibelios e xente pegada que actuaba como marionetas do pinchadiscos nun teatro de evasión. As alemás estaban descubrindo España dun xeito que non tiña prezo da man duns rapaces sen complexos con ganas de divertirse. Comíanse a boca uns con unhas, O Rulas con Steffi, Isma con Michelle, Flipe con Sandra, Steffi con Isma, Sandra co Rulas, Michelle con Flipe, Isma con Sandra, Michelle co Rulas, Steffi con Flipe… e Ortega e Claudia sempre xuntos, unha conexión real. Viaxes á barra, baile, volume alto e tema tras tema. Así pasaron as horas ata que chegou o momento de cambiar de sitio. Era tempo de Puzzle polo que largáronse de Spook e ao sair, os primeiros raios do sol apoderábanse do aparcamento onde se prevía un entorno inmellorable para que as alemás probasen a mescalina dos valencianos. Sen entreterse moito, cambiaron.


Nada máis entrar en Puzzle, o incrible xogo de luces con aqueles robots tan modernos aumentaban as ganas de festa e, xunto ás drogas, impedían que o cansancio debilitase unha noite memorable. Entraron saltando collidos polos brazos, salpicando suor e coas melenas das rapazas movéndose dun lado ao outro. Que noite tan fantástica estaba sendo aquela! - pensaban. Un tipo na barra vendía speed e cando elas se dirixían a el para comprar provisións, O Rulas díxolles que non facía falta, que a súa farmacia abría 24 horas e que por sustancias non ía ser. Ao mesmo tempo lembráballes que baixaran o ritmo que a finde era moi longa. Todo esto rematouno cun último “babies”. Claudia, Michelle, Sandra e Steffi alegráronse tanto que non deixaron que eles pagaran unha soa ronda de copas, chupitos e demáis alcool. E foron catro ou cinco. Charlie tamén estaba convidado aínda que seguía ao seu no centro da pista ata que unha delas o colleu e o levou ao baño. Metéronse nun individual e comezaron a mazarse. El botoulle man ao coello e comezou a frotarlle o guisante sabendo moi ben o que facía. Ela botou a cabeza para atrás e a lingua fóra para repasarse os beizos. Pouco tardou en baixarlle ao pilón mentres ela se retorcía de gusto. Con parte da cara mimetizada coa súa vaxina, ela meteu a man nos axustados jeans e sacou unha píldora rosa cunha cruz debuxada que se colocou na lingua mentres chegaba ao orgasmo. Cando Charlie se levantou tiña cara de atontado, como un borbón despois dunha inmersión de buceo a vinte metros de profundidade. Ela colleuno polos extremos da cabeza, subeuno ata a súa altura e compartiu a pastilla con el a través dun intercambio de saliva no que ela descubreu o sabor da súa pipeta. Cando voltaron á pista dúas horas máis de baile co resto de compañeiros que se tocaban e bailaban ao ritmo de Cretu, Farm e Movement. Risas, roce corporal, movemento, luces e PUM, PUM, PUM, PUM. O paraíso de novo. Así ata as doce e media do mediodía que foi a hora na que decidiran que debían retirarse… non para a casa… non. No parking as amables xermanas suxeriron un non-stop-the party no seu hotel e aceptaron sen dubidar. Colleron o coche e voaron ata o La Hacienda, de catro estrelas, un lugar que eles non se podía permitir e que lles amosaba a diferencia económica e social entre ambos países.
Aparcaron o coche xusto enfronte do complexo e mentres unhas falaban das súas cousas en alemán, os outros colleron as mochilas do maleteiro, esenciais neste tipo de fins de semana, para levar a muda, o tabaco e os produtos de hixiene. As tías tiñan reservadas dúas habitacións nas que acabaron co minibar mentres xogaban a verse espidos, a oralizar co sexo e a ver como o que había entre Ortega Cano e Claudia era algo parecido ao amor que pola súa velocidade chamaron ‘fast clip’. Duchas rápidas, remexer entras mochilascambio de roupa, un pouco de espello e esperas na recepción cunhas cañas. Despois fixeron unha visita rápida, cada un aos seus caixeiros, e elixiron un lugar no que comer. Non se alonxaron moito, decantáronse por un italiano xusto dobrando a esquina e que tiña unha fresca terraza na que se asentaron co nerviosismo dos efectos residuais das drogas que tiñan no corpo. Comida lixeira a base de ensaladas e pizzas variadas que acompañaron cunha grande cantidade de auga para hidratar os seus desgastados organismos. Eso sí, para a sobremesa, xa lle deron ao gin & tonic. Un cada un. Elas, zumes de tomate. Quedaban unhas cantas horas, como catro máis ou menos, para que a lavadora (como lle chamaban) comezase de novo a xirar. Decidiron ir tumbarse na herba dun parque e intentar conciliar un par de horas de sono. Baixo unha árbore, á sombra, descansaron, misturados, tocándose, menos Charlie, que estaba sentando contra o tronco movendo a cabeza ao ritmo, aínda, da música da noite pasada. Logo foron espabilando e os temas de conversación nun cutre multilingüismo sucedéronse ata as oito da tarde. Levantaron o campamento e para o primeiro bar. A dor de cabeza da maioría era case insoportable e o cansancio facíalles arrastrar os pés pero tiñan a solución: o speed. Prepararon unhas lonchas nos aseos e a barra de enerxía foi subindo, como nos videoxogos. A cervexa proporcionaba unha frescura que nese momento se necesitaba. Tomaron bastantes ata a unha da mañán. Ían de bar en bar misturándose coa xente coa que compartían plan de finde.


A Ruta do Bacallau continuaba coa mesma orde inicial que a noite anterior, Barraca, Chocolate e Spook Factory foron os testigos de máis consumo de sustancias legais e non legais, de sexo veloz, de PUM, PUM, PUM, PUM compartidos e dun amiguismo de superficie pero feliz. Ao sair de Spook tomaron a alternativa de ir a Espiral que estaba un pouco apartada pero que merecía a pena con aquela piscina interior en forma de chocho xigante. Xa dentro, o descontrol era importante e houbo moita dose de vómito e sangue pola tocha, sen deixar de lado o desfrute, claro. Bailaban como auténticas máquinas industriais, como autómatas, sobre todo Charlie, que xa non lembraba por que estaba alí nin con quen fora. As alemás dentro da piscina comezaban a tontear con outros alemás que ficharan en Chocolate e que estaban en mellores condicións que O Rulas, Isma, Ortega, Flipe e Charlie. Chocaban contra as columnas sen deixar de bailar, cos ollos mirando ao teito, abrazándose entre eles e con ganas de poder darlle a un botón e aparecer nas súas respectivas camas en Torrevieja. Aínda así, non desfaleceron e continuaron desfacéndose. Había que aguantar. Pedían copas que non podían nin acabar, reptaban pola pista pero sen deixar de escoitar a música, sen deixar de bailar, á súa maneira. Agora, as súas caras eran máis ben como un semáforo e unha señal de prohibido estacionar e aparcar todo xunto.
A disco foi pechando e fóra, no parking, comezaba outra zona tecnolóxica con máis speed, máis pastillas e máis alcool. Os nosos cinco intentaron relacionarse con outras persoas pero todos eles eran zombies que xa non falaban, só rían e tocaban. Os Ford Fiestas, Seat Ibizas, Peugeots 205, Opel Kadetts e Renaults 19, coas portas abertas deixaban sair o son ensordecedor do bacallau máis podre de toda a noite.
Esa noite, Ortega e compañía, durmiron no coche, non había esta vez. Hoteis catro estrelas nin alemás con ganas de comer rabo. Estaban sós, cun día seguinte para morrer vivindo e cun pasado mañán moi duro de traballo ou estudo.
Eran case as dúas da tarde do Domingo cando abriron os ollos no Copa Turbo baixo unha temperatura demencial, castigo do Sol valenciano. Sen estirarse sequera, encenderon o carro e colleron a estrada hacia Torrevieja, camiño da casa. Pararon na primeira gasolineira que había e cargaron de botellas de auga para o traxecto. Durante o mesmo, ninguén falou con ninguén. Isma e Flipe durmiron, Ortega pensaba en Claudia, O Rulas cagábase en todo mentres refregaba a cara e Charlie lía o “Ulises” de Joyce coma se nada.

domingo, 20 de marzo de 2011

CONTESTADOR AUTOMÁTICO

Esta é a historia dun contestador automático que dicía o que lle daba a gana. En función de quen chamara, a súa mensaxe era unha ou outra. Formaba parte dun teléfono branco deses que regalaba (ou mellor dito arrendaba) Telefónica con cincuenta mil botóns que ninguén sabe para que valen, altavoces, cable e pó acumulado.
Cando máis mensaxes acumulaba era na fin de semana, as chamadas repetíanse cada moi poucos minutos e o aparato botaba fume, eso sí que era unha xornada laboral longa. Horas e máis horas recollendo información de homes e mulleres, amizades, comercio, amor, sexo e paridas unha detrás doutra.

Cando Elena se foi traballar o Venres, o apartamento quedou nadando nun mar de silencio un par de horas ata que o teléfono soou. Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! “ESTE ES EL CONTESTADOR AUTOMÁTICO DE ELENA MARTÍNEZ. AHORA MISMO NO ESTÁ EN CASA. SI QUIERE DEJARLE ALGÚN MENSAJE, ESPERE A OIR LA SEÑAL… PIIIIIIP!” (A primeira hora da mañán sempre era moi formal, lanzaba textos do máis standard, case robóticos). Ao outro lado, a nai de Elena. “¡Hola cariño! Te llamé al móvil y como no me cojías… me dije… estará en casa enferma… ¿Te pasa algo? Llámame en cuanto puedas que me tienes preocupada. Por cierto, te he preperado unos tuppers de fabada y un bizcocho… ¡tu preferido! ¡Ya verás! ¡Te va a consolar! Un beso. ¡Llámame!”. Sempre as nais preocupadas. Se non colles o teléfono, en vez de pensar que vas no coche ou que estás ocupado, pensan que tiveches un accidente ou que te secuestraron. Constantemente problemas, constantemente poñéndose no peor.
Media hora despois, outra chamada, esta vez, dun comercial dunha compañía telefónica que despois de oir o “PIIIIIIP” prefiriu non deixar mensaxe. “ELENA NON SE ATOPA. VAI TRABALLAR PARA INTENTAR CONVERTIR OS SEUS ANCEIOS EN REALIDADES – Castelao – PORQUE, EN REALIDADE, DO TRABALLO EN SI, ESTÁ ATA OS COLLÓNS QUE NON TEN”. O traballador, sudamericano, probablemente de Chile, non entendeu nin papa e só fai capaz de articular un silencio seguido dun “Eh…”. Colgou sen máis. Debeu ser gracioso cando se revisou a chamada na empresa para comprobar a tarefa do estresado chileno.Que putada eso de que se graben todas as chamadas de venta, verdade?
Unha hora máis tarde… Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! “NON SEI ONDE VAI A DE MARRAS PERO POR AQUÍ NON A VEXO. SI TES ALGO IMPORTANTE QUE DICIR, QUE O DUBIDO, SORPRÉNDEME DESPOIS DA SINAL… PIIIIIIP!”. “¡Joder! ¡Vaya mensaje niña! En fin… Oye Elena, soy Conchi, te llamo por lo de la cena de mañana. Ya está reservada. V a a ser en el Restaurante Encontros de la calle Pérez Durán. Menú cerrado de 36 euros, entrantes variados, tres segundos a elegir, café, postre y chupito… y ya sé que esto último es lo que te va a ti… ¿eh borrachita? Venga, un beso. Hablamos”.
A seguinte chamada non foi ata as sete da tarde. Susana, outra amiga que se apuntara para a cea ao aparato. “SI?” “¿Elena?” “…” “¿Me escuchas Elena?” “PIIIIIIP!” “¿Elena? No entiendo nada… ¿estás ahí? ¿Es el contestador? En fin… ¿Hablaste con Conchi? Ya está todo preparado. La vamos a montar bastante gorda parece ser… Pégame un toque cuando puedas, ¿ok?” Que vacilón o contestador! Amaga con ser Elena para confundir ao chamante.
Só dez minutos despois… outros tres timbres. “RESIDENCIA DE LA SEÑORITA MARTÍNEZ. EN ESTOS MOMENTOS, LA BORRACHITA NO PUEDE PONERSE PORQUE ESTÁ SALIENDO DEL TRABAJO Y ESTARÁ PONIÉNDOSE PODRE DE KALIMOTXO. SI LO DESEA, DÉJEME SU MENSAJE Y MAÑANA A MEDIODÍA, CUANDO SE DESPIERTE CON LOS OJOS ROJOS COMO EL PENE DE UN PERRO, LE DEVOLVERÁ LA LLAMADA… PIIIIIIP!” “Que tal Elena? Non sei que broma é esta pero bueno… chámote da Asesoría Foz de Perlas. Podes vir polos papeles cando queiras. Abrimos mañán de dez a unha. Nada máis. Un saúdo e espero que escoites esto antes do mediodía claro. Adeus”.
Ao pouco, Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! “QUEN ANDA POLO TUBO? PIIIIIIP!” “Eh…. Elena? Ey!...” Colgaron e uns segundos máis tarde… Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! “QUE QUEN ANDA POLO TUBO… DIGO? OU NON OES? PIIIIIIP!” “Elena?..” Sabe deus quen era.
Non era cedo pero Elena, os Venres, tardaba en chegar, gustáballe tomar algo con Anxo, un compañeiro de traballo que lle gustaba desde había uns meses e que estaba recén separado.
Volveu soar o aparato. “BUENAS NOCHES! NOMBRE DE CABALLERO DE OCHO LETRAS QUE EMPIEZA POR LA LETRA ‘A’ Y TERMINA POR LA ‘O’… CARIÑO… SOLUCIÓN? PIIIIIIP!” “¡Hostias! Jajajajaja… Pues yo que sé… eh… Alejandro mismo… no sé… pero a todo esto debo de haberme confundido”. Colga e volve a chamar. “ESA NO ES LA RESPUESTA CORRECTA. MÁS FÁCIL CARIÑO… MUCHO MÁS FÁCIL. RECUERDA, COMIENZA POR ‘A’ Y ACABA POR ‘O’. VAMOS! TIENES UN INTENTO MÁS. DIEZ MIL EUROS PUEDEN SER TUYOS SI ME DICES UN NOMBRE. NO QUIERO TONTERÍAS… QUIERO LA RESPUESTA… CARIÑO… SOLUCIÓN? PIIIIIIP!” “¡Me cago en la puta! Me he vuelto a confundir. ¿Pero esto que es? ¿No estoy llamando al 981******?”
Case de seguido… Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! “SON ‘THE CONTESTATOR’ E ELENA NON ESTÁ. QUERES ALGO? EH? DI? DI? QUE PASA? TES MOITA PRÉSA? EH? TES MOITA PRÉSA? ALGÚN PROBLEMA? NON SABES ESPERAR? POIS UN POUCO DE PACIENCIA… E NON ME CHILLES NO OÍDO… ENTENDES? PIIIIIIP!” “¡Cuanta agresividad Elena! ¡Por favor! Soy Anxo… quiero dejarte este mensaje porque cuando llegues de… hoy sí… Follar conmigo… espero que con tanta agresividad como este mensaje que tienes en el contestador… sepas que te hecho ya un poco de menos y que mis dedos huelen a tu coño. Ahora, en mi cama, vuelvo a desearte. No tienes más que darme un toque y me paso por tu casa para volver a follarte. Aqií me tienes… esperando”. Vaia crack o Anxo este. Canto me dá que Elena lle vai durar moi pouco, non tardará en cansarse dela e cambiar de tía.
Pasou unha hora, eran as nove e media e o crego da parroquia chama a Elena para dicirlle que a súa intención de facer unha colecta de roupa para nenos necesitados lle parece unha boa idea. “IMOS VER COMO CHO EXPLICO TÍO… ELENA ESTÁ AHORA MESMO CANTANDO O ‘ONLY YOU’, TEN QUE ESTAR BOTANDO UN SANTO QUIQUI AGORA MESMO QUE DEBE TER AS PERNAS DO REVÉS. NON CHE DIGO MÁIS. MANIOTAS NON, O SEGUINTE! ANXO ESTÁ XOGANDO CON ELA ÁS CANICAS E DEBE LEVAR POLO MENOS… CATRO OU CINCO GUÁS. PIIIIIIP!” “Esto tiene que ser un error… ¿Padre Miguel? Venga aquí un momento que debí de marcar mal… yo con las nuevas tecnologías no me entero”. Colga e inténtao o Pai Miguel de novo. Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! Rinnnnnnnnnnngggg! “ O CONTESTADOR DA FUCKER Á FALA. ELENA ESTÁ PINCHADA NESTE MOMENTO. CICCIOLINA AO SEU LADO É COMO UNHA MONXA… MON-XA… MON-XA… MON-XA… MON-XA… MON-XA… MON-XA… XA-MÓN! PIIIIIIP!” “Pues esto… creo que está mal padre, deben de estar las líneas cruzadas. Voy a colgar porque no sé que me acaban de decir de pincharme con una faca…”
Ás dez e media da noite volve a soar o teléfono tres veces. “ELENA MARTÍNEZ NON ESTÁ. FOI POÑER UN SUPOSITORIO Á CONSULTA DE ANXO, O MÉDICO. CANDO VOLVA NON VAI TER TEMPO DE CHAMARTE PORQUE SE VAI POÑER MALA OUTRA VEZ E ESE MÉDICO VAI TER QUE FACERLLE UNHA VISITA A DOMICILIO PARA POÑERLLE UN PAR DE INXECCIÓNS. ADEMÁIS, MAÑÁN, TEN QUE IR POR UNS PAPEIS Á ASESORÍA E DESPOIS REZAR UNS AVEMARÍAS Á PARROQUIA POR TOMAR TANTA MENCIÑA. ASÍ QUE… ATA O SÁBADO POLA TARDE… NIN PUTO CASO CHE VAI FACER. PIIIIIIP!” “¡Cariño! No sé que broma es esta pero me parece de muy mal gusto. Si te llega a llamar tu padre… te deshereda. Haz el favor de llamarme ya si no quieres que vaya yo a buscarte”.

domingo, 13 de marzo de 2011

SIGLAS

Se hai algo que de verdade importante neste mundo, eso son as siglas. Nin o amor, nin a liberdade, nin o aforro enerxético, nin o traballo, nin o quecemento global, nin a política, nin as drogas, nin a educación dos nosos fillos e fillas, nin os medios de comunicación, nin as vacacións e festas locais, nin o sexo, nin a comida, nin a economía, nin as ofertas do Gadis, nin o deporte, nin a literatura, nin o cine, nin a arte, nin os idiomas, nin ainformática, nin sair de festa, nin a memoria histórica, nin as normas de seguridade vial, nin a roupa interior, nin a saúde, nin o Ipod, nin as chopetadas (lambetadas) sequera… as SIGLAS! Tanto se sabemos o significado de cada unha desas letras como se non, porque sabedes que cando estas se xuntan e forman unha palabra forman os ‘acrónimos’ que teñen significado por si mesmos.

De que vale coñecer a unha rapaza estupenda e vivir unha historia de amor de cine se para saber quen é realmente temos que saber o que é o “DNI”? “DNI”, Documento Nacional de Identidade, esa merdiña plastificada que levamos na carteira e que tantas veces perdemos, esa tarxeta que hai que renovar (e pagar) cada ‘x’ anos tendo que soportar longas colas para facelo.

E que pasaría se imos ao médico e despois de facernos unhas probas nos di: “Ten vostede “SIDA”? Pois teremos que saber que é o Síndrome de InmunoDeficiencia Adquirida e non pensar que é algo que se nos pasará cunhas doses de Ibuprofeno.

Logo temos outras como “a.C.” e “d.C.” que nos serven para situarnos na cronoloxía histórica dunha maneira que nunca entendín moi ben. Antes e Despois de Cristo. Pero quen carallo é ese? Se nin sequera hai probas de que existise. Temos que guiarnos en función da fé de algúns… Para eso eu preferiría que fose Antes e Despois de Danny Succo, postos a facelo en funciín da ficción… Ou se é baseado en realidade, molarían moito máis as siglas “a.J.B.” e “d.J.B.”, Antes e Despois de Jeff Buckley.



Tamén temos cousiñas como “CIA” e “FBI”, eses alucinados que tanto impresionan nos filmes e series de televisión e que asociamos a traxes de cor gris claro, bigotes e caras serias. Central Intelligence Agency (Axencia Central de Intelixencia) e Federal Bureau of Investigation (Oficina Federal de Investigación). Unha vez, de pequenos, pregunteille ao Tano que quería dicir FBI. Díxome “E eu que sei… (pensou un par de segundos)… e será… Fútbol Baloncesto Internacional”.

E que me decides da nosa abreviatura “etc.”? Que preciosidade! Canto nos axudou nos exames do instituto… “Escriba o nome dalgúns poetas galegos”. “Uxío Novoneyra, Rosalía de Castro, Manuel María, etc.”. E listo! No estcétera vai moito coñecemento implícito de noso señor.

Cando no telexornal din que desde o “FMI” se di tal cousa, sabemos xa que non vai ser nada bo, que serán malas novas porque o Fondo Monetario Internacional só toca os collóns, só nos informa do fodidos que estamos desde as súas luxosas oficinas, desde as súas butacas de pel de Le Corbusier. Ou cando din algo da “ONU” (Organización das Nacións Unidas), da “OTAN” (Organización do Tratado Atlántico Norte), da “UE” (Unión Europea) que sabemos que nada vai importar porque aquí, quen manda, é “USA” (United States of America) eses das barras vermellas e brancas con cincuenta e pico estrelas, que mira que son importantes que ata lle coñecemos outras siglas, “EEUU”.


Houbo unha época na que estiveron de moda os “OVNIS”. Unha ducia de casos ao día de avistamentos de Obxectos Volantes Non Identificado’S. Na Costa da Morte, en Wisconsin, en Pekín, en Cidade do Cabo, en Oslo, en Melbourne, en San Petersburgo, en Asunción, en Salvador de Bahía, en Gaza… en todos os sitios. Un virollo con cara de alucinado dicía que lle aparcaran na chousa da casa, un chino co maletín do traballo na man contaba que estivera cantando nun karaoke con extraterrestres, un granxeiro estadounidense comentaba que lla enchufaran por atrás á súa muller, un musulmán choraba porque os extraterrestres entraran con All Star nas mezquitas… así a diario.

Por outra parte están as “ONG’s”, Organizacións Non Gubernamentais, que nunca entendín moi ben como se financian para poder facer todo o que fan. Son aquelas coas que nos gusta colaborar con donativos ou afiliacións para limpar a nosa conciencia, aproveitando que desgrava en facenda, sexa dito de paso.

Algo bonito é a “REM” (Rapid Eye Movement), unha fase do sono que ao que lle interese pode consultar porque é un dos temas máis interesantes sobre os que se pode ler… en serio… non é broma. De aquí ven tamén o nome dunha das miñas bandas de rock favoritas.

Anda por aquí igualmente o “CI” (Coeficiente Intelectual). O “CI”? Carallo! Unha vez, o psicólogo Salesiano Emilio Cabanelas díxonos a min e a miña nai que o meu CI non era moi alto. Eu mirei para a cara de miña nai e púxose algo triste, as cousas como son. Uns días despois, no Día da Familia cando viu a miña axilidade xogando,o meu boletín de boas notas [todo “PA” (Progresa Adecuadamente) menos o “NM” (Necesita Mellorar) en Relixión], o meu premio nun concurso de contos e a miña precocidade tocándolle o cú e as peras a Celia, deuse conta de que o gafudo Cabanelas ao mellor se equivocaba.

Precisamente en relación cos lugares onde estudamos, temos “CEIP” ou “IES”. Como nos fastidiaron con estas, eh? Co doado que era eso de colexo e instituto, verdade? Pois non! Colexo de Educación Infantil e Primaria e Instituto de Educación Secundaria.

Lembrades cando “BUP” (Bachiller Unificado Polivalente) pasou a ser “ESO” (Ensino Secundario Obrigatorio)? “ESO? Que é eso? ESO é eso… o que estudan agora…” dicían os maiores. Vaia cacao!



Logo hai outras que parece que non lle gustan moito á xente. É o caso de “SGAE”, “ISBN” ou “DGT”. Sociedad General de Autores y Editores, International Standard Book Number e Dirección General de Tráfico respectivamente. Por culpa da primeira (e creo que eternamente tamén de Ramoncín) un coro de nenos de barrio tivo que pagar por cantar unha de Mocedades nunha actuación para recaudar fondos para a orfandade. A segunda, ou a súa ausencia máis ben, fai que moitas publicacións sexan invalidadas en concursos-oposicións, o cal, por outra parte é completamente lóxico. A terceira acaba de rematar coas fantasías de moitos tunings de conseguir a velocidade da luz en vías rápidas (pero tamén de cumprir os seus desexos de pulir os puntos do carné en menos de un día).

Chegamos xa a siglas que nos marcaron como “ACB” ou “NBA”. A Asociación de Clubes de Baloncesto é a liga española, onde manda o Barça (claro) e onde xogaron Audi Norris, Joe Arlaukas, Cornie Thompson, Sabonis, Bannister, Rafa Vecina, Morales, Ferrán ou agora ‘a Bomba’ (a súa maxestade) Navarro. A National Basketball Association era aquelo que antes molaba e que agora non hai quen chegue máis alá do descanso. Por ela pasaron os mellores equipos da historia dese deporte: os Bulls de Michael Jordan, os Lakers de Magic Johnson, os Celtics de Larry Bird ou os Pintons de Isiah Thomas.

E que sería dos periodistas do corazón sen a estación do “AVE”, o tren de Alta Velocidade Española? Eses intercambios de Andreíta entre a Campanario e a Esteban, ese Fran Rivera coa raia ao lado, esa preciosa Vicky Martín Berrocal sen maquillar e con gorra… esa cor laranxa de Atocha, eses billetes máis caros que os de avión.



Non quero esquecer a “NASA”, claro que no! A National Aeronautics and Space Administration... e veña cohetes na base de Columbia, e veña merda para o espazo, e veña home na lúa (por certo, alguén sabe porque non voltamos? A min esto non me cadra moito dado o noso espíritu colonizador… pegábanos máis facer alí unha sucursal de Las Vegas ou un ‘Disney World in the Moon’. Non sei eu…).



A “RAE”, eh? Que cousa máis importante! Vaia pasada pertencer á Real Academia Española, ser un dos seus membros… ahí… cun deses enormes sitios de madeira co nome dun… e con esa pailanada de gorros que levan coas borlas dando nos ollos seguido… que chulada!... Aínda que só sexa pola cantidade de veces que os profes nos fixeron copiar definicións dese diccionario…

“UNICEF” é a publicidade que leva o Barça de fútbol na camiseta… pero sabemos o que significan esas letras? Queren dicir United Nations International Children’s Emergency Fund que é o Fondo Internacional das Nacións Unidas para Emerxencias da Ingancia.

Algo que non é unha lectura nin agradable nin distendida son o “BOE” e o “DOG”, esto é, o Boletín Oficial do Estado e o Diario Oficial de Galicia que se publican día a día anunciando todo o relativo a educación, xustiza, sanidade e demáis asuntos da vida do Estado.

Hai outras que te poden deixar con cara de boba se non se sabe o seu significado. Imaxinade que estamos no chat dunha rede social e despois de facer unha broma ou facer unha gracia, respóndenche cun “LOL”. E esto a que ven? Pensaríamos sen teclear nada. Estará querendo poñer LOLA e esquecería a A? Será o nome de algunha amiga? ou que hostias pasa aquí? Estas letras queren dicir Laughing Out Loud ou Lots of Laughs, en galego, moitas risas ou risas ruidosas. Polo tanto, o interlocutor só quería manifestar a gracia que lle fixo o teu comentario.

O “IVA” (Imposto sobre o Valor Añadido) tampouco é algo que guste moito ao público. Moita xente pensa que os impostos non están ben e menos este que acaba de subir. A min dame igual se digo a verdade.

A máis ridícula é “VIP”, Very Important People, persoa moi importante... e quen sabe quenes son estas persoas? Supoño que Guti, Pepe de Gran Hermano, Karmele Marchante, Coto Matamoros… uns que mellor serían VPP, Very Peido People.

Para rematar xa, comentarvos que un pequeño matiz pode marcar unha grande diferencia. Así, “UC” non é o mesmo que “UdC”. A segunda é a Universidade da Coruña e a primeira é a Universidade de Carabobo en Venezuela. Eu non sei vós pero podendo elixir, non me decantaría por estudar nun lugar que se chama Carabobo.



Non quero esquecer as siglas “MILF”. E que é esto vos preguntaredes algúns… pois é simplemente algo que os amantes do porno saben moi ben. Significa Mother I Like to Fuck, é dicir, nai á que me gustaría chingar. Veñen a ser mulleres en idade de ser mamás de fillos de polo menos a idade do que observa (por eso do morbo, xa sabedes). As maduritas de toda a vida!




Sen as siglas non poderíamos vivir, sen as siglas non seríamos nada, sen elas non existiríamos… e por iso, VIVAN!

domingo, 6 de marzo de 2011

ANTES MOLABA MÁIS

Antes molaba máis que ahora.
Non é un exercicio de snobismo, nin de melancolía, nin tan sequera é a falta de actualización, non, trátase dun sentimento, unha luz que recorre o corpo, un impulso eléctrico que afecta á pel, como un relámpago que avisa do trono que fai que todo temble, unha enerxía que te invade e que se queda contigo un tempo.
Supoño que é algo semellante ao que describía Billy Elliott cando explicaba o que sentía cando escoitaba música e bailaba, aquelo que fai que te eleves, voes e toques o ceo.
A música é algo importantísimo, tanto como un corazón no corpo dun home ou unha muller, latexando, bombeando sangue para que chegue ao cerebro, ás pernas, aos brazos ou á polla. É o motor da existencia dunha persoa, o que o fai moverse, o que o fai amar, o que o fai traballar, o que o fai chorar, o que o fai ir ao baño, o que o fai rir, o que o fai lembrar, o que o fai afundirse, o que o fai sair a flote, o que o fai ter fame… é polo tanto, unha forza, un bico, un instrumento, unha bágoa, unha ansia, un signo +, un signo -, unha situación, un suspiro, unha palmadiña nas costas e un alimento.
Creo que non pasa un só minuto dos cincocentos vintecinco mil seiscentos que ten un ano no que non teña a música na mente, nin un só momento no que non pense nela ou escoite algo, tanto consciente como inconscientemente. Fai pouco lin en algunha revista un artigo sobre un rapaz que levou a cabo un experimento persoal, non ter ningún contacto coa música nunha semana. Para elo comprou uns protectores auriculares (deses que usan os enxeñeiros e obreiros) para evitar o son indirecto. Compartía apartamento con outros dous rapaces polo que a tarefa foi moi complicada. Despois de describir o proceso, chegaba á conclusión de que se convertira nunha persoa diferente. Somos conscientes dese poder que ten a música? Creo que non. Non me gusta falar sen probas pero creo que a min, pasaríame algo moi parecido, transformaríame noutro ser e non sei en cal, tal que o protagonista de “La metamorfosis” de Kafka. Non sei se aparecería un día feito insecto na miña habitación, a dicir verdade prefiriría ser un can e se poido elixir, quédome con Luky, un palleiro marrón que foi meu veciño vinte anos. Non vou tan lonxe, non o quero levar ao extremo, váleme con preguntarme se sería igual se nunca caera nas miñas mans algún disco dos meus favoritos, deses que me marcaron, que me deron e que me dan moito.
Hoxe en día hai moitas bandas e moitos álbumes que me atraen, moitos, cousas desta época da información masiva, do tempo da sobredosis de nomes, da era do mercado artístico, na que cada día saen á rúa moitos novos nomes da música, da literatura, do cine… Sen entrar nun debate para diferenciar o comercial do non comercial, xa que
sería inútil (o noventa e sete por cento das cousas fanse para compartir e esa xenerosidade ten un prezo), sí é certo que avanzamos hacia un lugar confuso no que non é doado ter a necesaria conciencia crítica. Somos testigos a diario, da aparición de novos produtos de consumo hacia os que nos dirixen en función dunha imaxe, dunha persoalidade ou dun gusto determinado. Canta xente dirá que lle gusta Animal Collective (por exemplo) sen adicarlle máis que dúas ou tres escoitas só porque é indicador dun gusto concreto, de certo nivel cultural ou dun aire de diferencia que a todos nos atrae? E cando será o momento no que alguén diga que non molan e eso sexa o non vai máis? Quero dicir… somos ovellas ou realmente dicimos o que pensamos? Penso que nin nós mesmos o sabemos.
Seguramente haxa persoas que sexan sinceras e din sen medo o que sinten pero dame a impresión que eso é unha grande minoría. Outro exemplo, atreveríase moita xente a admitir que lle gusta, poñamos por caso, Rocío Durcal? Existen moitas Angélicas (unha das miñas irmás) que din libremente que a volven tola a Durcal, Marley e Dylan ao mesmo tempo e na mesma medida? Dame que non, aínda que poido equivocarme, que conste.




A min “Amante Bandido” foi un tema que me emocionaba e aínda é hoxe cando a pido se vou desfasar a un karaoke, ese inicio fai que baile co mesmo rollo ochenteiro de Bosé. A algún amigo pásalle o mesmo, verdade Poni? Verdade Manuel?
Con Juan Pardo e o seu “Bravo por la música” pasei moitas horas cantando no Opel Kadett branco 1.6 a gasolina mentres meus pais estaban de sobremesa na praia de Peizás. Alí estaba eu, agardando a facer a dixestión (esas dúas horas de merda) xogando a conducir en estático, movendo o volante como M.A. e veña “braaaaaaaaaavo pooooola múuuuuuuuuusicaaaaaaaaaaaaaaaaa… queeeeeeeee nos haaceeeeeeee máaaaaaaaaaaaaaaaagicooooos”.
E que me dicides de “Anduriña” de Juan y Junior, un himno aínda hoxe para o equipo de cadetes de basket que se reúne (e se reunirá sempre) unha vez cada verán para cear.
Fuxan os Ventos, os Tamara, Andrés do Barro (cintas de meus pais) foron os elixidos na miña etapa pandereteira, cos que descubrín o que era un carro de madeira, un boi, o verde de Galicia, as vías do tren e as miñas raices… que xa sabedes que sen elas non se pode voar.



Despois chegou a fase rapeira de meu primo Gus (no que eu me fixaba por unha noiva que tivera de Lugo e que a min me gustaba aínda que me levara seis anos, S.C. eran as súas iniciais) e o meu alucine con MC Hammer, Vanilla Ice, New Kids on the Block e todo por ahí. Coa serie “El Príncipe de Bel Air” e o meu entusiasmo enfrasqueime en “Code Red” de Jazzy Jeff & The Fresh Prince. Foi unha etapa de bailes de tesoira, rodar polo chan, gorras de lado, camisetas amplas e viva U.S.A.!


Michael Jackson é alguén superior para min, sempre recordo, cando de pequeno meu pai me preguntaba quen me gustaría ser, Jackson ou Jordan e, sendo un dos nenos máis alucinados co baloncesto que coñecín, contestaba que Jackson. Meu pai non o podía crer, como podía ser aquelo? Pois porque a música é inigualable. Imitaba os seus bailes, búscaba guantes como os seus, soñaba con ser un dos rapaces aos que convidaba a Neverland e rebentaba os nocellos contra os marcos das portas intentando que me saira o moonwalker. Hoxe en día, busco en YouTube “Billie Jean” ou “Beat it” para velo en acción e flipo coas versións que outros artistas (como Chris Cornell) fan dos seus temas.
Ao mesmo tempo cando íamos de viaxe, gustábame oir as cancións de Carlos Cano, de Gardel, Nat King Cole, Antonio Machín e dos Panchos. “María la Portuguesa”, “Si tú me dices ven”, “Dos gardenias” e quilómetros por diante, coa cara pegada á ventanilla onde poñía aquelo de Sekurit e non sei que máis. A miña familia nunca estivo tan unida.


Chegou o discman señores, regaláronmo e comecei a collerlle cd’s a miña irmá Paula. “Out of Time” de R.E.M. foi o primeiro, os poemas de Rosalía cantados por Amancio Prada o segundo e “Brothers in Arms” de Dire Straits o terceiro. Repeticións e máis repeticións.











No insti non caín en Nirvana, eso de levar tres camisetas (os tres pisos) por debaixo da sudadeira non era para min, eso xa llo deixei a Lluís (ou Llúis, nunca souben moi ben como se pronunciaba). A primeira vez que escoitei un cd deles enteiro foi aos dezaoito ou dezanove anos. Tampouco me entusiasmaba U2, aínda que recoñezo que algúns dos seus temas gustábanme. Nin Beatles, nin Rolling Stones. Chifleime co “Vitalogy” de Pearl Jam. Sempre o levaba nos desprazamentos cos Celtas (Clube Baloncesto Celtas de Foz), xunto ao “Automatic for the People”, “Murmur” e “Document” de R.E.M. (que María me comprara no Carrefour de Ribadeo), The Doors, “Nebraska” e “Born in the USA” de Springsteen, un de Mudhoney que non recordo o título, “Dangerous” de Michael, “Circus” e “Are You Gonna Go my Way” de Lenny Kravitz e algo de Prince só para desfrutar de “Purple Rain” (coa que chorei fai tres anos na voda de meu primo Che mentres bailaba con Carla).
Entre tanto Seattle e pop negro, descubrín “Yolanda” de Pablo Milanés (unha das mellores cancións de amor da historia), “Alevosía” de Aute e aquel doble cd con Silvio Rodríguez que era “Mano a Mano”. Non poido esquecer nesta etapa o recopilatorio “Generation Next” de Pepsi.




Cando me fun estudar a Lugo sumei The Black Crowes (“Amorica”) á miña discoteca, e Tom Petty, e Soundgarden (“Superunknown”), e Oasis con “Wonderwall” (perfecta), e New Radicals, e Melón Diesel (aqueles de Gibraltar), e “Urban Hymns” de The Verve, e máis R.E.M., e máis Pearl Jam, e The Clash, e “Poligamia” de Los Piratas, e “Hasta Luego” de Los Rodríguez, e Counting Crows, e Midge Ure coa mítica canción do anuncio de Swatch e todo o fantástico disco, e Marvin Gaye co rollo Motown, e a dupla Norah Jones e Diana Krall, e Staind (aquel “Break the Cycle”), e Blind Faith, e Taj Mahal, e Fat Boy Slim (figura que me flipou), e The Chemical Brothers (souben o que era vivir nunha cidade industrial), e Portishead, e o directo de Duncan Dhu no Teatro Victoria Eugenia, e Jorge Drexler, e The Flamig Lips, e Massive Attack, e New Order, e Everything But the Girl, e At the Drive In, e Red Hot Chili Peppers, e DJ Shadow, e Eels (aquel pop triste-alegre), e moitos máis.




Cando acabei a diplomatura fun estudar unha licenciatura a Coruña e ahí creo que comezou a subir moito o meu nivel de consumo (en horas e en euros) de música. “Amnesiac” e “The Bends” de Radiohead cos que movía seguido a cabeza e non o corpo. Todo o que había de Ben Harper, co que descubrín unha voz única e conquistadora, magnífica “Roses from my Friends”. O son fresco de Travis con aqueles instrumentos de corda e os singleazos. Gomez e o son americano desde as islas británicas. Incubus e o duro romanticismo. O doble “Being There” e os outros que o seguiron de Wilco foron un punto de inflexión. Tamén o foi ‘o meu’ Jeff Buckley, que se convertiu no meu solista preferido co álbume “Grace” (non hai xoia igual, é o mellor anel de pedida posible). “Screamadelica” de Primal Scream con ese pop bañado en ácido. A clase norteamericana da Velvet Underground & Nico e a desembocadura Lou Reed. O jazz da man de “A Love Supreme” de Coltrane, de “Undercurrent” de Jim Hall e Bill Evans, de “Porgy and Bess” de Miles Davis e de recopilatorios de Nina Simone e Chet Baker. A electrónica robótica afrancesada de Daft Punk. O frenetisno de Joy Division e as súas lendas nese ambiente Madchester. Un paraíso brasileiro con Caetano Veloso e Gilberto Gil. Imprescindible foi o “Pink Moon” de Nick Drake que facía certo eso de ‘bo se breve, dúas veces bo’. “Salitre 48” de Mr. Quique Gonzalez e o bautismo de Marlango. O maquinismo e aire artesanal de Beck. A burrada que foi “From Evey Sphere” de Ed Harcourt. O modernismo e fusión de M.I.A. O nacemento punk-rock de Delorean (que me enganchou para sempre e agora entusiasmame a súa electrónica). A atmosfera aburguesada dos grandes Echo & The Bunnymen e o seu “Ocean Rain”. Suede e o falsete sensual cheirando a sexo que pon a un quentísimo. O descubrimento dun continente mudo ata o momento da man de Salif Keita. Spiritualized e “Ladies and Gentleman We are Floated in the Space” como disco de cabeceira e logo virían os outros. E máis, e máis, e máis.











Logo fun un ano a vivir unha experiencia a Londres con Tanito e machaquei o disco homónimo de Maga todos os días no metro camiño ao traballo nun restaurante onde me namorei (seriamente) do mundo gastronómico. Traballei moitas horas ao ritmo de “My Life” de Julio Iglesias, do primeiro disco de Scissor Sisters, do “Big Calm” de Morcheeba, de moitos de Sinatra, do “Un Momento en el Sonido” de Vicente Amigo, das sesións de Kruder & Dorfmeister, e da maxia de Buena Vista Social Club. Alí comprei só tres cd’s, “Le fil” de Camille, “Bebel” de Bebel Gilberto, “Final Straw” de Snow Patrol (precioso soando naquela solitaria Noiteboa). Descubrín aos debutantes, por aquel entonces, Bloc Party e o rompedor “Silent Alarm” (que anos despois viviría en vivo no ‘pasado por auga’ Festival de Paredes de Coura) a Death From Above 1979 ou a Razorlight cun primeiro álbume moi ilusionante. Foi na capital británica tamén, onde a música en directo cobraba importancia (vital) para min coa asistencia a dous espectáculos: Johnny Greenwood e Thom Yorke coa London Symphonetta, e Death in Vegas, o primeiro no Royal Festival Hall e o segundo, no Barbican Center.

Coa miña volta á terra, perdín a cabeza e entusiameime cos festivais e coas actuacións en vivo (que me dura ata hoxe en día), Festival do Sudoeste, Paredes de Coura, SinSal, teatros, etc.


Fun preparar as oposicións de mestre a Lugo (outra vez na cidade das murallas) e foi alí onde vin gañar ao Barça liga e Champions mentres lle daba a José González, a Clap Your Hands Say Yeah, a Yeah Yeah Yeahs, a Antony & The Johnsons, a Wolf Parade, ao primeiro de Arcade Fire, aos multi-multi Broken Social Scene, a Wendo Kolosoy, a Femi Kuti, a TV On The Radio, a Two Gallants, a Michael Nyman, a The Streets (e veña facerlle o amor a Carla con “The Original Pirate Material” mañá, tarde e noite), a Micah P. Hinson, a Smog e logo a Bill Callahan en solitario, a LCD Soundsystem, a Maximo Park, ao rap de marca de Kanye West e outras cousiñas que non lembro polas sobredosis de estudo que me metía.








A partir de ahí, un ano en Carballo dando clase e unha nova etapa en Coruña que chega ata agora e que me fixo consumidor compulsivo de todos os estilos musicais, moito jazz, moito folk de Portugal, África, Estados Unidos e Reino Unido, moita contemporánea, moita electrónica, moito rock, moito pop…
Catro anos nos que me quedo (sobre todo) cuns cantos discos e bandas que vos comento.
Grupos con varios discos fundamentais para min como Vampire Weekend, Dodos, Ray Lamontagne, Damien Jurado, The Black Keys, The National, Band of Horses, Black Rebel Motorcycle Club, Liars, Beirut, Sufjan Stevens, Rodrigo Leão, Ludovico Einaudi, Ryuichi Sakamoto, Ali Farka Touré, The Walkmen, Zé Afonso, Caribou, The Roots, Four Tet, Lou Barlow, Grizzly Bear, Deerhunter, Centro-Matic, e claro Animal Collective, máis a maioría dos que levo dicindo ao longo do texto. Fastídiame (non sabedes canto) esquecer algúns pero se me poño fanme falta seis folios máis.
Fóra destes, hai máis de trescentos discos actuais que me encantan como: “Home” de Peter Broderick, “Isla” de Portico Quartet, “Cattacombs” de Cass McCombs, o de Aufgang, “Fur and Gold” de Bat for Lashes, “The Reminder” de Feist, “Mirrored” de Battles, “Teen Dream” de Beach House, “Berlin Calling” de Paul Kalkbrenner, “Untrue” de Burial, “Ambivalence Avenue” de Bibio, “For Emma, For Ever Ago” de Bon Iver, “15 Again” de Cassius, “Año Santo” de Triángulo de Amor Bizarro, “Allegranza” de El Guincho, “Big Echo” de The Morning Benders, “In Ghost Colours” de Cut Copy, “Magic Chairs” de Efterklang, “Lungs” de Florence & The Machine, o de Fool’s Gold, “Tarot Sport” de Fuck Buttons, “Get Color” de Health, “Primary Colours” de The Horrors, “The Warning” de Hot Chip, o de Instituto Mexicano del Sonido, o de Jack Peñate, “Post-Nothing” de Japandroids, “Slow Dance” de Jeremy Jay, “Farewell” de Sean Riley and The Slowriders, “+” de Justice, “The Boxer” de Kele, “Midnight Boom” de The Kills, “Assume Crash Position” de Konono Nº1, “Black Noise” de Pantha du Prince, o de Sebastien Grainger, “Clinging to a Scheme” de The Radio Dept., o de The XX, “Fits” de White Denim, “All Hour Cymbals” de Yeasayer... e en definitiva, todos aqueles que reseño no meu outro blogue.

Foi este un repaso polo que levo vivido, por unha experiencia dun tercio de vida xa que culmina nun momento moi bo, os trinta anos que cumprirei este cinco de Maio. Estas bandas, esta música, di tanto de min como se estivese falando unha tarde enteira e seguramente non lle interese a ninguén pero o feito de escribilo gustoume moito. Fun pasando de escoitas puntuais a constantes, de consumos lixeiros a exploracións máis intensas, fun descubrindo partes da historia, da cultura, das sociedades, da vida en xeral.
O que boto un pouco de menos é aquela calma de antes cando escoitaba un cd (porque non tiña un cento agardando) e faime sentir que todo vai moi rápido. Eu intento ralentizalo todo ao máximo para experimentar, percibir e coñecer BEN o que descubro. Opóñome á velocidade actual da información, igual que Woody Allen cando dixo: “Fixen un curso de lectura rápida e lin ‘Guerra e Paz’ en vinte minutos. Vai de Rusia”.

Eu creo que os resultados importan moito pero non esquezamos os procesos, o camiño para conseguilos, que é onde se desfruta.